O Ośrodku
NZOZ Ośrodek Adaptacyjny powstał dzięki staraniom władz Miasta, opieki społecznej ,inicjatywie prywatnej w 2001 r. Od tego czasu w ramach kontraktu z NFZ rozpoczęto usprawnianie dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego. Wysoko wykwalifikowany personel: lekarze, fizjoterapeuci, pedagodzy, terapeuci zajęciowi, terapeuci SI, psycholodzy, neurologopedzi. Ciągłe doskonalenie zawodowe personelu w postaci kursów, szkoleń podnoszą jakość świadczonych usług.
Ośrodek specjalizuje się w terapii wczesnorozwojowej z elementami SI, terapii neurologopedycznej, psychologicznej, muzykoterapii, z wykorzystaniem metod PNF, Bobath, Wojty i innych.
Ośrodek nie jest przystosowany i nie prowadzi terapii dzieci autystycznych.
Informacja o wdrożeniu Polityki i Standardów Ochrony Małoletnich
Nasz ośrodek z najwyższą troską podchodzi do ochrony dzieci i młodzieży. W ramach naszej działalności wdrożyliśmy Politykę i Standardy Ochrony Małoletnich, które są zgodne z przepisami zawartymi w tzw. „Lex Kamilek” (lub „Ustawa Kamilka”).
Polityka ta ma na celu:
- Zapewnienie pełnej ochrony małoletnich przed jakimikolwiek formami przemocy, nadużyć i zaniedbań,
- Zagwarantowanie szybkiej reakcji w przypadku podejrzenia wystąpienia niepokojących sytuacji,
- Edukację pracowników i współpracowników ośrodka w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom, z którymi mogą się spotkać małoletni,
- Stworzenie bezpiecznego i przyjaznego środowiska, w którym dzieci i młodzież mogą rozwijać się w sposób harmonijny i bezpieczny.
Nasze procedury są zgodne z krajowymi i międzynarodowymi standardami ochrony praw dziecka. Dążymy do zapewnienia, aby każda osoba korzystająca z naszych usług, a w szczególności małoletni, była otoczona pełną ochroną oraz wsparciem.
Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwie w podmiocie medycznym
W naszym ośrodku medycznym wdrożyliśmy Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem, który stanowi integralny element codziennej działalności. System ten ma na celu zapewnienie najwyższych standardów opieki zdrowotnej, skutecznego zarządzania procesami oraz minimalizację ryzyka związanego z bezpieczeństwem pacjentów. Obejmuje on procedury nadzorowania jakości usług, regularne audyty wewnętrzne oraz działania naprawcze, które pomagają w utrzymaniu zgodności z obowiązującymi przepisami i normami. Wdrożenie systemu nie tylko wspiera nasze działania na rzecz poprawy jakości, ale także buduje zaufanie pacjentów do oferowanych przez nas usług.